Dags att inse sanningen kanske?




Ja det kanske e dags å stila till sig å ta tag i sitt liv å sina kännslor å sluta tramsa runt å låtsas som ingenting???
Bara släppa taget och se vad som händer då??? Vågar jag? Orkar jag? Vill jag?
Här kommer nog den mest ärliga dikten ja nån gång skrivit, inte haft den ute på allmänna sidor innan men här gott folk håll till godo här kommer en liten liten tjejs tankar



Vill hjärtat gå i kras håller jag hårt om det
Vill munnen skrika får jag den att skratta
Vill ögonen gråta får jag dom att glittra
Vill kroppen lägga sig ner å aldrig resa sig så ställer ja mig upp
Vill kroppen ta tag i det tvingar ja den att göra det en annan dag

En annan dag kanske ögonen ler på riktigt
En anann dag kanske munnen skrattar på riktigt
En annan dag kanske hjärtat håller ihop
En annan dag kanske jag står upp på riktigt
En annan dag kanske kroppen tar tag i allt

En annan dag



Kommentarer
Postat av: Emelie

Älskar denna dikten!!

2008-09-14 @ 18:01:57
URL: http://ensamochstark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0